A kód neve: Képlet (Filmajánló)
Üdvözlet kedves követőim és olvasóim! Ma utazást teszünk a múltba, legalábbis egy több mint 10 éves film ajánlóját pontosabban értelmezését szedtem elő. Számtalanszor láttam már az alábbi művet Alex Proyas rendezésében, de egy izgalmas "Doomsday storyn" túl nem láttam többet benne. A mű amúgy eléggé megosztó volt a közönség számára, egyenesen bugyuta történet, amire nincs ép eszű magyarázat, hogy lehet előre tudni katasztrófákat. Mondhatni hatás vadász volt az első kulcs mint 9/11/01 ami puszta véletlen hogy a sor közepén kiszúrta az asztrofizikusként szereplő Nicholas Cage.
A legvége viszont egy kavarodás, ami határ az újraértelmezett teremtés mítosz és a spiritualitás között, mivel "a szar kivédhetetlen" és egy nap tényleg meszelni fognak nekünk. A héten, úgy alakult, hogy megnéztem újra a "Knowing-ot" Ez az angol címe a filmnek és ahogy már jeleztem korábban már az alkotásokat úgynevezett értelmező- elemző módban és nem szórakozásként funkcionálva tekintem meg vagy csak hallgatom, mert már kb. jelenetről jelenetre ismerem is.
Ezzel viszont új értelmet sikerült találnom benne, amiben viszont az a metamorfózis segített, amit az utóbbi időben élek meg önmagamban. Nem mondom, hogy kezd kinyílni egy harmadik szemem, mindenesetre lényegesen többet érzékelek és látok meg alkotásokban, mert maga a rendezés, forgatókönyv és szövegkönyv kialakítására a dialógusokra is egy több figyelmet fordítok, hogy megértsem az alkotó motivációját és ráhangolódom, mit, miért és hogyan állított össze. Olvasva egy külföldi filmkritikát, szöget ütött bennem egy kijelentés, mi szerint ez a film egy 4. dimenziós alkotás. Köszönhetően annak hogy erről a témáról is egyre több információhoz jutottam hozzá, egyszersmind előbújtak és kihallottam olyan részleteket, ami valóban arra készül kísérletet tenni hogy az emberiséggel befogadtassa nem vagyunk egyedül a világegyetemben, mi több kapcsolódást is mutatunk olyan fajokkal, akik más csillagrendszerekben élhetnek. Ilyenek pl. Sirius, Orion, Pleaiades (Messier 45) is. A Földön számtalan ereklye és kulturális régészeti maradvány, esetleg szokás mutatja igazából hogy ez a kapcsolat számukra soha nem szűnt meg létezni, és a primitív népeknél, őslakosoknál nem kérdés hogy közünk van ezekhez az idegen fajokhoz.
Vissza a filmhez, aminek az első jelenetei bevezetnek abba a ténybe, hogy léteznek olyan különleges képességű gyerekek, akik kapcsolatban állnak idegen fajokkal akik telepátián keresztül próbálnak üzenetet eljuttatni a föld lakóinak a katasztrófáról és ebből a szempontból az időkapszula elásása ostoba ötlet volt, hiszen megakadályozni nem is lehetett volna azt, amit elföldelnek 50 évre. Abból a szempontból érdekes, hogy nyomatéknak szánva a determinizmust erősítse meg bennünk, hogy mindennek oka van és a randomitást ne vegyük számításba, mert a terv megvan. Ám egy tudós számára, mindkettő terület vizsgálandó főleg, ha vallástól függetlenül szeretnénk értelmezni azt, hogy pont olyan távolságra van a Föld a Naptól, hogy élet alakulhatott ki rajta és az evolúció útján megtudott rajta jelenni maga az emberi faj és fejlődni is.
Az első érdekes pont azonban egy rövid párbeszéd az asztrofizikus és kisfia között aki rákérdez konkrétan hogy vannak e más értelmes lények az univerzumban.
"Has anyone found life on other planets?"
"Not yet. Guess it's just us for now."
"Then how many that might have life?"
"Well, if you count the number of stars similar to our sun in this galaxy, then you factor in the probability that they have Earth-like planets orbiting them..."
"There are 10 million possible worlds with four million mature enough for life to evolve."
"Why do you even ask?"
"Just making sure if you're listening."
Elsőre ez a beszélgetés egy érdeklődő és kíváncsi tizenéves fiútól, nem szokatlan ráadásul tisztában van vele mivel az apja az MIT-n tanít, nem hazudna neki, de mivel ő is válaszol a saját kérdésére ez a helyzet egy teszt volt arra vonatkozóan hogy elég nyitott-e az apja arra, hogy nyitottan figyeljen és ne földhözragadtan gondolkodjon az élet kérdéséről, ahogy egy tudósnak illik is gondolkodnia. Egy tragédia persze rögtön felszínre kerül, hogy ez nem vonatkozik a mennyországra ahol már sokan lehetnek, ahonnan az édesanyja is letekint rájuk.
Aki erősen vallásos az rögtön ráhangolódik erre vonalra együtt érezve a gyászoló asztrofizikussal és fiával, aki nem jött ki pap édesapjával sem hiszen soha nem tudta elfogadni hogy történhet minden Isten akarata szerint. Így ezen a vonalon haladva gondolja tovább az események sorozatát nem törődve az elejtett kódokkal, amik nem is számokban keresendők.
A film elején feltűnő suttogó lények a végére átváltoznak, a rendező viszont nem szándékozik egyértelműen jelezni az idegen faj kilétét, sokan magyarázták, szellemekkel, vagy angyalokkal és még véletlenül sem konkretizálták mik ők és miért jöttek. Még amikor a fiú elmondja az apjának, hogy üzenetet küldtek előre sem derül ki pontosan honnan, viszont az ábrázolt fényes alakok ábrázolása azok számára akik már hallottak azon fajokról, akiket korábban említettem hasonlóságot mutattak velük. A spiritualitás, mint korábban említettem is, számomra mindig is távol állt, és amióta már a vallásokat is távol tartva keresek magyarázatokat eseményekre, így fedezek fel többet arról az útról, amiben dimenziók nyílnak meg előttem, hogy a tudást jóra használjam. Így állt össze a Képletben a kód, az utolsó számoknak köszönhetően miszerint az üzenetet egy másik faj küldte, hogy figyelmeztessen a napkitörésre, amiben az emberiség is kihalásra van ítélve. A rendező a tetőpont előtti állapotot egy bibliai ábrázolással próbálja jelezni, némiképpen sokkolva a tudatnak a szintjén hogy a Nap az ellenségünk lesz, de az igazi üzenet az MIT-ben jut érvényre.
"Do you remember that paper on extra-solar activity I published?
"Yeah, sure, I remember. "
"I found evidence of a series of super-flares from a star in the outer-Pleiades region."
"Right. Ratings were off the chart." (SIGHS)
"We were both wrong. The numbers are a warning, but not just to me or any random group. They're a warning to everyone."
"Okay. You're officially scaring the shit out of me right now."
"The super-flare, in our own solar system..."
Az üzenet világos, bár egy bibliai ábrázolás útján szeretnék érvényre juttatni hogy az ellenség ami a pusztulásukat okozza az nem más mint a Nap. De a lényeg az MIT-ben végzett vizsgálat során derül ki ,hiszen kutatást végzett a plejádokon túlról, akik végig tisztában voltak a végzetes napkitöréssel, ami az emberi faj elpusztulását fogja eredményezni.
A számok csak nyomatékok voltak, hogy a végső jóslat igaz lesz és a kód egyértelmű, hogy a faj, aki ezt tudatta a kiválasztottal, azok onnan érkeztek a Messier 45 -ről. Kiválasztott nem mindenki lehet és feltételeknek kell megfelelniük, mely között ott lehet az is, hogy természet értékeivel megfelelően bánnak, egyenlően másokkal. Kooperáció, jó szándék és az ártatlanság is szerepet kap az állatvédelem mellett, ami fontos üzenet, de leginkább jel hogy nyitottaknak kell lenniük és ne féljenek az ismeretlentől sem.
A kiválasztottak megmenekülnek új esélyt kapva egy helyen, ahol pontosan fontos szerepet kap az hogy éltek a Földön, hogy gondolkodtak és milyen elveik voltak. Mennyire voltak érzékenyek és nyitottak. A jövendölő unokája is kiválasztott lett, mint az akihez jutott a jóslat és onnantól az utasítások is érkeztek. Ám a távozáskor egyértelmű hogy mások, akik elég tudatosan fogadták el tényeket, nem ellenségként tekintettek az idegenekre, akik jöttek őket átmenteni egy olyan bolygóra, ahol biztonságban kezdhetnek újra mindent. Némileg túlzó kép és torzító, ahol rekonstruálják az édenkertet, mint egy Isteni tervként bemutatva azt, viszont mivel itt nem csak egy mini Éva & Ádám párost menekítettek át, mutatja meg hogy az igazság több mint amit jelenleg tudunk.
A felelősség, mint esetleges közreműködő fajnál, akiknek lehetséges hogy köszönhetjük az emberi faj létezését, hogy ne vesszen kárba. Jelzés értékű utalás, ha spirituális szinten gondolkodunk arról hogy mindig is volt kapcsolatunk más világokkal mi több erre bizonyítékok is vannak a Föld különböző pontjain és egyesek különleges képességekkel rendelkeznek hogy az igazságot megtudhassák a faj eredetéről, ha a megfelelő idő elérkezik hozzá. Innentől egyértelmű miért 4. dimenziós a film és úgy szándékozik oktatni hogy felkészítsen elfogadni a többet, hogy arra a faj elég érett legyen. De az is meglehet, hogy csak azok ismerjék fel az alkotásban ezeket a jeleket akik elég nyitottak hozzá hogy nem vagyunk egyedül és sosem voltunk.
Mindezt pedig jó magam azért elevenítettem fel, mert arra a korszakra, amiben élnünk kellene az a nyitottság, igazságkeresés, megértés, harmónia és béke épül ez jellemző, így testvéreimmel kell átvezetni a fajunkat a halak korszakból, ami nem érett ahhoz hogy elhagyja a 3. dimenziót és eljusson az Aranykorszakig is. De olyan tulajdonságokkal ruháztak fel, amivel lehetőségem van változtatni jó irányba. Ez a metamorfózis, amin az indigóknak tudatra kell ébredniük hogy realizálják küldetésüket, akkor is ha az átlag világban kirekesztettek és elveszettek, amiért azok amik.
Érzékenyek, empatikusak, gyógyítók, rendszer látók, fénymunkások, akik se az igazságtalanságot nem tűrik el se a logikátlan döntéseket pont abban a korban, amikor a tét a fajunk fennmaradása lesz. Ezért volt érdekes felfedezés, hogy mindezt évekig figyelmen kívül hagytam, míg most a kód egyből megmutatta ennek a filmnek az értelmét. Amit sokan így sem fognak majd fel, mert vagy mereven ragaszkodnak a vallásokhoz kötődő isteni elméletekhez vagy csak tagadják a tényt hogy léteznek földönkívüliek, nem is egy fajuk. De ahhoz hogy ez érvényre jusson, arra a szintre kéne eljutni hogy ne egyből támadásként kezeljük a kapcsolatfelvételüket.